۱۳۹۴/۰۲/۱۸

تعدادی از معلمان در ایران به نهادهای امنیتی احضار شدند!؟

شماری از معلمان در ایران به دلیل فعالیت‌های صنفی از سوی نهادهای امنیتی احضار و بازجویی شده‌اند.
معلمان ایران در چند ماه اخیر بارها در شهرهای مختلف دست به تجمعات اعتراضی زده‌اند. بنا به گزارش سایت مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، اسماعیل عبدی، محمود بهشتی لنگرودی، خانواده معلم زندانی رسول بداقی ، مسعود زینال‌زاده، مجتبی قریشیان و مهدی بهلولی از فعالان صنفی هستند که مورد تهدید قرار گرفته یا احضار شده‌اند.


اسماعیل عبدی، دبیرکل کانون صنفی معلمان، روز سیزدهم اردیبهشت، به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و به وی درباره شرکت در تجمع هشدار داده شده است. مأموران پس از این احضار، در تماسی با وکیل عبدی، از وی خواسته‌اند تا موکلش را برای تحمل ده سال حبس معرفی کند یا این‌که از دبیرکلی کانون معلمان استعفا دهد تا حکم حبس‌‌اش اجرا نشود. ظاهرن اسماعیل عبدی در پی افزایش فشارها، از دبیرکلی کانون صنفی معلمان استعفا کرده است.
در چهاردهم اردی بهشت، محمود بهشتی لنگرودی از اعضا و سخنگوی پیشین کانون صنفی معلمان، به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و عدم اجرای حکم ۹ سال حبس وی را نیز مشروط به اعلام استعفا کردند.
پس از آن در ۱۵ اردیبهشت مأموران به منزل معلم زندانی رسول بداقی مراجعه کردند و پس از تفتیش منزل وسایلی از قبیل کامپیوتر، لپ‌تاپ، دوربین و چند حلقه سی‌دی را با خود بردند. مسعود زینال‌زاده و مجتبی قریشیان از اعضای کانون صنفی معلمان نیز روز ۱۶ اردیبهشت احضار و از حضور در تجمع ۱۷ اردیبهشت منع شدند. قرار است بوده که در روز پنج‌شنبه هفدهم اردیبهشت، معلمان در اعتراض به شرایط صنفی و پیگیری مطالبات خویش، در میدان بهارستان و روبه‌روی مجلس تجمعی اعتراضی برگزار کنند. معلمان ایران در چند ماه اخیر بارها در شهرهای مختلف دست به تجمعات اعتراضی نسبت به وضعیت صنفی‌شان زده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر