۱۳۹۴/۱۱/۲۳

قتل شلر فرهادی، مسئول کیست!؟

چه کسی مسئول است؟
پانزدهم دی‌ ماه ۱۳۹۴، سومین سالگرد خودکشی دختر دانشجوی ۲۵ ساله‌ای است که با گذشت سه سال،‌ روایت ماههای منتهی به مرگ او کماکان در ابهام باقی مانده است.


شلر فرهادی‌ فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی دانشگاه رازی کرمانشاه بود. دختر رزمی‌کاری از ایل سنجابی که در پاییز ۱۳۹۰ در حالی که خودش را برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آماده می‌کرد،‌ ناپدید شد. پس از گذشت حدود ۵ ماه خانواده‌‌اش او را در حالی که از لحاظ جسمی به شدت ضعیف بود و در وضعیت روحی بغرنجی قرار داشت از بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین تحویل گرفتند و به روستای خود در کرمانشاه بازگرداندند. ماموران وزارت اطلاعات با این شرط او را به خانواده‌اش تحویل دادند که در صورت احضار به زندان مراجعه کند.
علت دستگیری شلر فرهادی،‌ امضای بیانیه‌ای انتقادی بوده که از سوی تعدادی از دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در جریان سفر خامنه‌ای به این شهر در ۲۴ مهر ۱۳۹۰ منتشر شد. از این که در بازداشتگاه وزارت اطلاعات چه بر این دختر جوان گذشت اطلاعی در دست نیست ولی او پس از بازگشت به خانه،‌ تا هفته‌ها وضعیت روحی نابسامانی داشت. از همه هراس داشت و از خانه خارج نمی‌شد و تا ماه‌ها با کسی حرف نمی‌زد. ۱۰ ماه پس از آزادی، در دی ماه ۱۳۹۱،اداره اطلاعات کرمانشاه شلر فرهادی را احضار کرد ولی او پس از آگاهی از این احضار،‌ تفنگ شکاری پدرش را برداشت و با شلیک گلوله‌ای به زندگی خود پایان داد. سرگذشت این دختر جوان در سکوت خبری، همچنان پر از ابهام مانده، اما چیزی که روشن است این که آینده پر از امید او با یک بیانیه و یک تماس تلفنی به یک قطعه خاک در تاریکی و سکوت خلاصه شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر