۱۳۹۴/۱۲/۰۵

منع قعالیت هنری برای 24 خواننده در ایران!؟

۲۴ خواننده به دلیل همکاری با سایت رادیو جوان، پخش کلیپ در شبکه‌های ماهواره‌ای و برخی تخلفات در کنسرت‌های خارج از کشور از فعالیت هنری ممنوع شده‌اند. فرزاد فرزین، سیروان و زانیار خسروی، رضا صادقی، محسن یگانه، سعید و مهدی مدرس، شهرام شکوهی، محسن چاوشی، احسان خواجه امیری، علی لهراسبی، گروه چارتار، همایون شجریان و حافظ ناظری از جمله خوانندگانی هستند که گفته می‌شوند از فعالیت محروم شده‌اند.


همچنین پلیس امنیت فضای مجازی از دستگیری اَدمین‌های سایت رادیو جوان در ایران خبر داده اما گفته است که جزئیات بیشتر این بازداشت‌ها در روزهای آینده اعلام خواهد شد. حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی درباره ممنوعیت کار خوانندگان گفته که اطلاع ندارد و صحت و سقم این لیست باید بررسی بیشتری شود. "هر کسی که با سایت‌های خارج از کشور و شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه که عناد با جمهوری اسلامی دارند هرگونه همکاری و مشارکت در تولید آثار هنری داشته باشد متخلف است و زیبنده نیست که ارتباطی بین هنرمندان داخلی ما با این‌گونه سایت‌ها داشه باشند. خط قرمزها به هنرمندان ابلاغ شده اما به‌رغم این‌ها باز هم تخلف می‌شود.
علی جنتی، وزیر ارشاد گفته که "ما کسی را نداریم که نامش را به‌طور رسمی در جای خاصی اعلام کنیم و بگوییم فعالیت فلان خواننده به‌طور کلی ممنوعیت دارد. ممکن است اثر فرد خاصی به دلیل خاصی مورد پذیرش ما نباشد و کار او به نحوی بوده که احیاناً با برخی از شبکه‌های معاند نظام همکاری جدی داشته باشد، در این حالت هم با بررسی تمامی جوانب به تولیدکننده اثر اعلام می‌کنیم که کار شما مورد پذیرش نیست و ما مجوز آن اثر را صادر نمی‌کنیم اما این‌که ما طی این چند روز فهرستی از ممنوع الفعالیت‌ها را اعلام کرده باشیم و بگوییم این‌ها از نظر ما اجازه فعالیت ندارند، اصلن درست نیست و ما فهرستی را منتشر نکردیم و آن را تایید هم نمی‌کنیم."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر