۱۳۹۴/۰۵/۱۲

دلارهای نفتی و طلاهای ملت کجاست؟



دهها میلیارد دلار کجاست؟
یک) تمام کارهایی که در سال‌های گذشته با عنوان زودبازده و عناوین دیگر انجام شده، باعث شد میلیارد‌ها تومان از منابع بانک‌ها از دست برود. تا جایی که امروز ۸۰ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق بانک‌هاست. اگر این پول به بانک‌ها و فعالان اقتصادی برگردد، خواهیم دید چقدر از مشکلات برطرف خواهد شد.
دو) سال ۹۰ گفتند بخش خصوصی وارد معاملات فروش نفت بشود. ولی چرا به اتاق بازرگانی نفت ندادند که بفروشد به بخش خصوصی ولی یک جوان را معلوم نیست از کجا وارد سیستم فروش نفت کردند. تا امروز مردم هنوز نمی‌دانند ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بودجه این مملکت چگونه در اختیار بابک زنجانی قرار گرفته است؟ با آن که مدتهاست که این فرد دستگیر شده ولی تاکنون چیزی عاید ملت نشده و فقط گفته شده زنجانی وکالت داده تا اموال اندکی که در کشور دارد در اختیار وزارت نفت قرار گیرد!
سه) پول ملت ایران را بردند (دزدیدند) و در صرافی‌های دُبی فروختند و طی ۱۸ ماه ۲۲ میلیارد دلار پول مملکت به خارج رفت و برنگشت.
چهار) کسانی که درآمد نفت را ذخیره نکردند باید مؤاخذه شوند. در هشت سال گذشته، بیشترین شعار برای مبارزه با فساد در تاریخ کشور داده شد و “بزرگ‌ترین فسادهای قرن” هم در همین دوره اتفاق افتاد.
پنج) وقتی دولت خاتمی حساب دخیره ارزی را تحویل داد حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار موجودی نقدی حساب ذخیره ارزی بود. اما استفاده بی رویه از این حساب سبب شد که حساب ذخیره ارزی تعطیل و جمع بشود! بعد امدند و صندوق توسعه ملی زیر نظر روسای قوا تشکیل دادند. طبق قوانین برنامه و بودجه سوم و چهارم موجودی حساب ذخیره ارزی در زمان ایجاد صندوق توسعه می‌بایست ملی ۱۷۰میلیارد دلار باشد، اما زمانی که این صندوق تشکیل شد، هیچ ارزی در آن نبود و موجودی آن صفر بود!
شش) در سال های قبل واگذاری هایی انجام شد که پولش را هم گرفتند ولی مردم نمی دانند این پول ها چه شد؟ هیچ کس هم هیچ وقت رسیدگی نخواهد کرد. بیش از صد میلیارد دلار از کارخانه های مهم در بخش های مختلف از جمله مخابرات، فولاد، پالایشگاه، نیروگاه و معادن مس را فروختند! کجا رفتند؟ به چه کسانی فروخته شه؟ پولها را به چه صورت پرداخت کردند و کجا رفت؟

۱ نظر:

  1. همه حکومتهای مذهبی دزد و فاسد هستند و ملاها هم مستثنا نیستند

    پاسخحذف