۱۳۹۴/۰۳/۰۳

سید خراسانی، درفش یمنی و علائم ظهور!؟

علی رضا پناهیان، عضو قرارگاه عمار و کارشناس مهدویت یک ماه یش در سخنانش با اشاره به حضور یکی از فرماندهان حوثی یمنی در ایران، حوادث یمن را زمینه‌ساز ظهور معرفی کرد. "هرچه جلوتر می‌رویم، انکار نزدیک بودن ظهور سخت‌تر از گذشته می‌شود؛ دلایل ظهور دارند ما را محاصره می‌کنند. علائم دارند خودشان را نشان می‌دهند، علائم بسیار آشکار هستند. اشارات و تصریحات و روایات فراوانی در این باره وجود دارد. اگر این همه آمادگی که در منطقه بوجود آمده دلیل بر نزدیکی ظهور نیست، حداقل باید در روایات ذکر می‌شد که یک بار همه‌ی علائم ظهور تا حدی خودشان را نشان می‌دهند ولی ظهور رخ نخواهد داد؛ کما این که درباره سفیانی چنین روایتی وجود دارد که سفیانی اول و سفیانی دوم داریم.
 وب‌سایتجهان نیوز ضمن معرفی تلویحی حوادث یمن به عنوان زمینه‌ساز ظهور، در مطلبی با عنوان علائم حتمی ظهور چرا درفش یمنى از درفش خراسانى هدایت بخش‌تر است؟ با ذکر چند روایت از امامان شیعه، بحران یمن را زمینه‌ساز ظهور امام دوازدهم شیعیان معرفی کرده است. از نشانه‌هاى قطعى ظهور امام مهدى جنبش اصلاح‌طلبانه شخصیت یمنى است. نام و داستان شخصیت یمنى در روایات بسیارى و در شمار نشانه‌هاى قطعى ظهور، آمده است.. خروج سفیانى و شخصیت یمنى و سید خراسانى در یک سال، یک ماه و یک روز خواهد بود و درست به‌سان دانه‌هاى تسبیح، یکى پس از دیگرى خواهد آمد . . . در آستان‌ ظهور امام هیچ پرچمى هدایت‌یافته‌تر از پرچم شخصیت یمنى نخواهد بود . . . یمنى در پى نبرد با سفیانى وارد عراق مى‌شود. نیروهاى یمنى و ایرانى جهت رویارویى با سفیانى وارد عمل مى‌شوند و از روایات چنین ظاهر مى‌شود که نقش نیروهاى یمن در نبرد سفیانى نقش پشتیبانى از نیروهاى ایرانى است، زیرا از لحن اخبار چنین فهمیده مى‌شود که طرف درگیر با سفیانى، مردم مشرق زمین یعنى یاران خراسانى و شعیب هستند. و گویا یمنى‌ها پس از یارى رساندن به آنان به یمن باز مى‌گردند.. اما در منطقه خلیج، علاوه بر حجاز، یمنى‌ها نقش اساسى خواهند داشت، گرچه روایات، آن را خاطرنشان نساخته‌اند ولى به طور طبیعى با توجه به روند حوادث ظهور و جغرافیاى منطقه، بایستى فرمانروایى یمن و حجاز و کشورهاى حوزه‌ی خلیج در دست نیروهاى یمن، پیرو حضرت مهدى قرار گیرد.

 در جست‌وجوی علایم ظهور
هرگاه بحرانی در منطقه‌ی خاورمیانه پدید می‌آید، عده‌ای در جمهوری اسلامی دنبال علایم ظهور می‌گردند. اینک و با بالا گرفتن جنگ قدرت مابین عربستان سعودی و ایران در یمن، برخی از روحانیون و وعاظ ایران، بحران یمن را زمینه‌ساز ظهور امام دوازدهم شیعیان می‌دانند. یمن، به عنوان یکی از فقیرترین کشورهای حوزه خلیج فارس در حال حاضر در آستانه یک جنگ داخلی فرسایشی قرار گرفته و گروه‌های محلی، کشورهای عربی به رهبری عربستان، و ایران در بحرانی‌تر شدن اوضاع این کشور نقش دارند. عربستان، دولت ایران را به دخالت در امور داخلی یمن و بی‌ثبات کردن این کشور از طریق حمایت از شبه‌نظامیان شیعه حوثی متهم می‌کند. ایران این اتهام را رد می‌کند و در مقابل عملیات هوایی عربستان و متحدانش در داخل خاک یمن را ناقض قوانین بین‌المللی و دخالت در امور یمن می‌داند.
برخی مقامات ایران پیشتر نیز حوادث سوریه و عراق و ظهور داعش و همچنین دولت احمدی‌نژاد را زمینه‌ساز ظهور معرفی کرده بودند. جمهوری اسلامی از زمان روی کار آمدن، چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی خبر از نزدیکی ظهور امام دوازدهم شیعیان می‌داده است. این موضوع، طی سال‌های اخیر و به‌خصوص با روی کار آمدن احمدی‌نژاد و همچنین افزایش بحران‌های منطقه‌ای شکل بارزی به‌خود گرفت.
 احمدی‌نژاد و دولت امام زمان
در هنگامه‌ی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، کمتر کسی تصور می‌کرد که فرد پیروز این انتخابات محمود احمدی‌نژاد باشد، نظرسنجی‌ها نیز وی را در رتبه‌ی آخر قرار می‌دادند و در آن زمان گفته می‌شد که علی خامنه‌ای و دیگر دست‌اندرکاران هم از احمدی‌نژاد خواسته بودند تا به نفع یکی از کاندیداهای اصول‌گرا انصراف دهد. اما رئیس دولت سابق از این امر سر باز زد و براساس شنیده‌های غیررسمی به نزدیکانش گفته بود که امام زمان به وی وعده‌ی پیروزی داده است. سرانجام هم احمدی‌نژاد در آن انتخابات پیروز شد. انتخابات پرمناقشه‌ای که برخی همچون مهدی کروبی از نتایج آن راضی نبودند. آقای کروبی که در آن زمان یکی از کاندیداها بود مجتبا خامنه‌ای را به دخالت گسترده به نفع احمدی‌نژاد متهم کرد. در هر حال با روی کار آمدن احمدی‌نژاد، سخن گفتن از امام زمان هم بیشتر شد. آخوند خزعلی در آن زمان دولت احمدی‌نژاد را دولت امام زمان معرفی کرد و مهدی محمدی‌فر معاون پارلمانی وزیر کشور هم گفته بود که دولت محمود احمدی‌نژاد خود را منتسب به امام دوازدهم شیعیان می‌داند و همه تلاش خود را معطوف به فراهم کردن زمینه ظهور وی کرده است. ماجرای هاله‌ی نور، قرار دادن صندلی خالی برای امام زمان و نیز دیگر گفته‌های احمدی‌نژاد از قبیل این که حمله‌ی آمریکا به عراق برای جلوگیری از ظهور امام زمان بود، هم از نمونه‌های دیگری بود که نشان از امام زمانی بودن آن دولت حکایت داشت.

سید خراسانی و شعیب‌بن صالح
احمدی‌نژاد که قدرت گرفت، موضوع امام زمانی بودن دولت وی و این مسئله که دولت نهم زمینه‌ساز ظهور است، گسترده‌تر شد. در این خصوص از سوی وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌هایی علی خامنه‌ای، سید خراسان و احمدی‌نژاد هم شعیب‌ابن صالح نام گرفتند. سید خراسانی نام شخصی است که به روایت شیعیان در هنگام ظهور امام دوازدهم شیعیان از ایران برای یاری او به جنگ با سفیانی که یکی از دشمنان امام است می‌رود. باورمندان به سید خراسان بودن خامنه‌ای به طور مشخص تبار حسنی داشتن، خراسانی بودن، جراحت دست راست، داشتن لشکر مجهز و صبیح‌الوجه بودن را مهم‌ترین دلایل در اثبات مدعای خود اعلام کردند. آنها همچنین ادعا کردند شخص رهبری نیز از سید خراسانی بودن خود آگاه است، اما ترجیح می‌دهد در این خصوص سکوت کند!! شیعب‌بن صالح براساس روایات شیعه فرمانده لشکر سید خراسانی است. برای نخستین‌بار در سال ۱۳۸۴ بود که فردی به نام حسین سجادی در کتابی به نام دهه هشتاد، دهه ظهور از محمود احمدی‌نژاد به عنوان شعیب‌بن صالح نام برد. چندی بعد در لبنان نیز فردی به نام شادی فقیه در کتابی به نام احمدی‌نژاد و انقلاب جهانی پیش رو، همان ادعای حسین سجادی را مطرح کرد. این کتاب در سال ۲۰۰۶ توسط انتشارات دارالعلم در لبنان و به زبان عربی منتشر شده است. بحث سید خراسانی بودن علی خامنه‌ای و شعیب‌بن صالح بودن محمود احمدی‌نژاد از سوی وب‌سایتی به نام ظهور بسیار نزدیک است دنبال می‌شد و در این راستا حتا مستندی با عنوان ظهور نزدیک است ساخته و به طور گسترده توزیع شد که با واکنش قهرآمیز برخی روحانیون مواجه شد. در کنار دولت احمدی‌نژاد که دولتی امام زمانی و زمینه‌ساز ظهور معرفی می‌شد، بحران‌های خاورمیانه هم یکی پس از دیگری پدید آمدند و برخی مقامات ایران ‌کوشیدند و می‌کوشند که این بحران‌ها را از علایم ظهور معرفی کنند. حوادث سوریه و حمایت تهران از بشار اسد، و همچنین ظهور داعش و حضور نظامی ایران در عراق برای حمایت از دولت شیعی نوری مالکی در کنار مسئله‌ی فلسطین بارها از سوی مقامات ایران زمینه‌ساز ظهور معرفی می‌شد. در اوایل جنگ داخلی در سوریه علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه، با اعلام این که علی خامنه‌ای زمینه‌ساز ظهور است و سپاه قدس ابزار ظهور، مردم را دعوت کرد با حمایت از آنها به جریان ظهور کمک کنند. سعیدی در آن زمان گفته بود گه نقشی که امروز سپاه در سوریه دارد زمینه سازی بین‌المللی و منطقه‌ای برای ظهور امام زمان است و خداوند اراده کرده جهان را به قدوم حضرت مهدی منور فرماید و زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کند، اما قدرت‌های استکباری در صددند جلوی اراده ذات باریتعالی را بگیرند.
با شعله‌ور شدن جنگ در عراق که با ظهور داعش و حضور سپاه قدس در عراق همراه بود، باز هم مقامات ایران بحران تازه را از نشانه‌های ظهور امام زمان معرفی کردند. محمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز، ظهور گروه داعش در عراق را یکی از نشانه‌های ظهور امام دوازدهم شیعیان عنوان کرده و گفته بود که حضور داعش و پیروان بنی‌امیه در عراق و ایجاد آشوب و فتنه در این کشور از نشانه‌های ظهور و خروج سفیانی است. علائم ظهور با گذشت زمان در حال محقق شدن هستند و ما باید در این دوران به تکلیف خود عمل کرده و از انجام آنها غافل نشویم.

چرا جمهوری اسلامی حوادث را مقدمه‌ ظهور امام دوازدهم شیعیان می‌داند؟
می توان گفت هدف جمهوری اسلامی نه فقط توجیه سیاست خارجی خود، بلکه دعوت مردم به تحمل رنج است. رنجی که با بشارت ظهور ممکن است قابل تحمل‌تر شود. این موضوع را حتا علی سعیدی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه، صراحتن در اسفند ماه سال گذشته با استفاده از برخی روایات شیعی بیان کرد. "مردم برای آماده سازی ظهور باید خود را برای رنج بیشتر آماده کنند. ملت ایران باید توجهات بیشتری نسبت به رسالت و ماموریت خود برای آماده کردن زمینه برای ظهور امام زمان داشته باشند. مردم برای آماده سازی ظهور باید خود را برای رنج بیشتر آماده کنند."
سروش جعفری، سایت رادیو زمانه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر