۱۳۹۴/۰۲/۱۷

ندا مستقیمی بازداشت شد!؟

ندا مستقیمی از حامیان مادران پارک لاله پیش از ظهر دوشنبه ١۴ اردیبهشت، توسط نیروهای امنیتی در محل کارش بازداشت شد. ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران امروز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت خبر داده که ندا مستقیمی برای اجرای حکم سه سال حبس‌اش بازداشت شده است.


ندا مستقیمی در آذرماه ١٣٨٩ در جریان بزرگداشت سالروز تولد امیرارشد تاجمیر در بهشت زهرا بازداشت و به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی به سه سال حبس محکوم و با وثیقه ۱۰۰ میلیونی تا زمان اجرای حکم آزاد شد. امیرارشد تاجمیر، گوینده و مجری رادیو و تلویزیون بود که روز عاشورای ۱۳۸۹ و در جریان اعتراضات به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ کشته شد.
ندا مستقیمی پس از بازداشت تاکنون تماسی با خانواده نداشته و هنوز مشخص نیست جهت اجرای حکم به کدام زندان منتقل شده است. به‌ گفته یکی از نزدیکان ندا مستقیمی دلیل اتهامات او، فعالیت‌هایی در حمایت و همدردی با خانواده‌های زندانیان سیاسی و خانواده‌های قربانیان اعتراضات سال ۱۳۸۸ بوده است. مادران پارک لاله در رویدادهای پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران در سال ۱۳۸۸ شکل گرفت و هدف از تشکیل آن پی‌گیری وضعیت فرزندان بازداشت‌شده و یا ناپدید‌شده این مادران بود. گروهی از مادران زندانیان سیاسی‌ای که در دهه ۶۰ اعدام شده بودند نیز با مادران پارک لاله همکاری می‌کنند.

۱ نظر: