۱۳۹۳/۰۹/۱۴

مجید مقدم، فعال مدنی در ایران، بازداشت شد!؟

به گزارش هرانا، سایت مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مجید مقدم ساعت ۸ شب چهارشنبه ۱۲ آذرماه ۱۳۹۳ توسط ماموران امنیتی در منزل پدری‌اش بازداشت شد. وی ۲۹ سال دارد و پیش از این نیز به دلیل شرکت در اعتراض‌های پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸، توسط نیروهای لباس شخصی دستگیر و به بازداشتگاه کهریزک منتقل شده بود.


کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی نیز خبر بازداشت مجید مقدم را تأیید کرده است. این کمپین به‌نقل از یک منبع نزدیک به خانواده مجید مقدم نوشته است که مأموران لباس شخصی به‌هنگام بازداشت وی هیچ‌گونه حکمی نشان نداده‌اند و دلیل بازداشتش را به خانواده وی نگفته‌اند. هنوز از دلیل بازداشت و محل نگهداری و سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست. کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی همچنین افزوده است که در سال ۱۳۸۸، مجید مقدم در بازداشتگاه کهریزک شاهد مرگ یکی از افراد بازداشت‌شده بود.
بنا به این گزارش این فعال مدنی و بیش از ۱۰۰ زندانی دیگر در بازداشتگاه کهریزک مورد شکنجه جسمی و روحی قرار گرفتند. از جمله این شکنجه‌ها می‌توان به کتک زدن، کابل زدن، کتک زدن با لوله، و حبس تعدادی زیاد از زندانیان در سوله‌های نامناسب با هوای گرم اشاره کرد. در بازداشتگاه کهریزک دست‌کم چهار نفر از معترضان به نتیجه انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ایران، به‌ نام‌های امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی و رامین آقازاده قهرمانی کشته شدند.
http://www.radiozamaneh.com/191471

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر