۱۳۹۳/۰۹/۲۳

اسیدپاشی یک فلسطینی به روی شهروندان اسرائیلی

یک فلسطینی روز جمعه ۱۲ دسامبر برابر با ۲۱ آذرماه با اسید به یک خانواده اسرائیلی، از جمله چهار کودک، حمله کرد و سرانجام هدف گلوله یک اسرائیلی قرار گرفت و زخمی شد.


به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش اسرائیل ضمن اعلام این خبر افزود این رویداد در یک پست بازرسی در کرانه باختری اردن که از بیت‌المقدس یا همان اورشلیم فاصله زیادی ندارد، رخ داد و در طی آن زن و شوهر اسرائیلی و چهار فرزندشان به‌شکل سطحی زخمی شدند. فرد فلسطینی همچنین تلاش کرد که با پیچ‌گوشتی به پدر خانواده حمله کند. او سپس گریخت و در همان لحظه یک شهروند مسلح اسرائیلی گلوله‌ای به پای وی شلیک کرد.
سایت خبری ینت اسرائیل و همچنین روزنامه هاآرتص این خبر را تأیید کرده‌اند. این رویداد در حالی رخ دادi که زیاد ابوعین یکی از وزیران تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه ۱۰ دسامبر در کرانه باختری در تظاهراتی اعتراض‌آمیز علیه گسترش شهرک‌های یهودی‌نشین در مناطق اشغالی مورد حمله یک مأمور پلیس قرار گرفت و سپس در راه انتقال به بیمارستان درگذشت. پیکر زیاد ابوعین روز پنج‌شنبه ۱۱ دسامبر / ۲۰ آذرماه با حضور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و مقامات دولت وحدت ملی در «گورستان شهدا» در شهر البیره در نزدیکی رام‌الله به خاک سپرده شد. هزاران فلسطینی خشمگین در تشییع جناره او شرکت کرده بودند. دولت فلسطین روز جمعه اعلام کرد که اسرائیل را به‌طور کامل مسئول کشته شدن زیاد ابوعین می‌داند.
در ماه‌های اخیر دو بار دو فلسطینی در شرق بیت‌المقدس (اورشلیم) با خودرو خود به سوی مردم راندند و چند نفر را کشتند. همچنین درگیری‌های گسترده‌ای نیز بر سر اجازه نیایش یهودیان در مسجد‌الاقصی میان فلسطینی‌ها و مأموران اسرائیلی رخ داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر