۱۳۹۳/۱۰/۰۲

آیةالله منتظری و کشتار سال شصت و هفت!؟

اظهارات آیةالله منتظری در باره کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ این گونه آغاز می‌شود . . .
من نامه مرحوم امام را که داد خواندم، تاریخ هم نداشت ظاهرن نامه، من خیلی ناراحت شدم. آسید هادی داماد ما اینجا بود. گفت خوب، حالا امام چیزی نوشتند، شما روی حرف ایشان صلاح نیست چیزی بگویید. من گفتم آخر چطور صلاح نیست؟ یک آدمی که دو سال . . . سه سال زندان به او دادند، حالا هر چی، بالاخره یک قاضی تشخیص داده دو سال یا سه سال زندان به او داده است، حالا ما بیاییم فوری بگوییم تو سر موضعی، و بزنیم تَقّی اعدامش کنیم؛ این آخر مطابق با هیچ نظامی (جور) نیست . . .


آنچه آیةالله منتظری در این مصاحبه با رادیو زمانه می‌گوید، مکمل خاطرات اوست و سندی تاریخی درباره سازوکار کشتار ۶۷ است. ایشان در ۲۹ آذر ۱۳۸۸ درگذشت. رادیو زمانه به مناسبت پنج سالگی درگذشت او این مصاحبه را بازنشر می‌دهد. این مصاحبه یک سال قبل از درگذشت آیةالله منتظری به مناسبت سی‌امین سالگرد انقلاب صورت گرفته است.
http://www.radiozamaneh.com/193846
https://www.youtube.com/watch?v=5enQoNleoEI&list=UU4IPXv7mHV08eSmqg8RmwVA

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر