۱۳۹۴/۰۴/۱۳

مسعود جعفرآبادی نخبه سایبری رهبری!؟

بخشی از سرگذشت مسعود جعفرآبادی نخبه سایبری رهبری
مسعود جعفرآبادى يكى ازنخبگان دانشگاه پلى تكنيك (اميركبير) می باشد که در تاریخ سوم بهمن ماه ٨٨ به بهانه هک وزارت اطلاعات باز داشت شد. جعفرآبادی در سال ١٣٩١ در شعبه١٢ در ديوان عالى كشور به اعدام درجه يك محكوم شده و در همان زمان توسط سپاه سايبرى به عنوان هك، تمام دزدى هاى كه متعلق به سپاه بوده را به او نسبت دادند.


وى در اسفندماه ١٣٩١ به حكمش اعتراض نمود و دركمسيون ماده١٨ (اعاده دادرسى ) با لابى بالا و خرج سنگين مسئله را حل نمود گفته می شود نتیجه دادرسی هم اكنون نيز در مرحله دادسرا است. وی در ١٥ سالگی وارد دانشگاه شد و يكى از نخبگان در رشته خود بود که بعدها در رشته امنیت شبکه دانشگاه پلی تکنیک (امیبرکبیر) کارشناسی ارشد را ادامه داد و از مشاورین سایبری رهبری بود که در سال ٨٨ مدیر مشاورین سایبری رهبر شد و نیز از فعالان معاونت باب رایانه بنیاد ملی نخبگان نيز بود.
گفته می شود پرونده مسعود جعفر آبادى باتوجه به اتفاقات سال ٨٨ و بازداشت وى دارى ١٣ قرار است.كه زندان رجایی شهر به علت داشتن دستور از سوی اژه ای از ارائه کامل آن و درج اطلاعات صحیح خودداری می کند. وى در سال ١٣٨٥ در هجدهمین نشست، کنگره و بررسی پژوهش های کشورهای آسیایی در ژاپن شهر توکیو به مقام اول در زمینه رایانه و فناوری های وابسته دست یافته و بعد از آن به ایران بازگشته و با رهبری بنا به شرایط موجود دیدار کرده بود.
وى در سال ١٣٨٧به سیزدهمین جشنواره بین المللی الکامپ آلمان راه پیدا کرد و در همان جا حائز مقام دوم شد و خیلی از مسائل سایبری ایران به وى سپرده شد. تا اینکه در جنبش ٨٨ از وى درخواست کردند تا در اتاق رصد ماهواره ای وزارت کشور جهت رصد دوربین ماهواره ای مدیریت را بر عهده بگیرد اما بعد از مشورت با بهزاد نبوی شرایط را قابل قبول ندانست.
بعد از بهانه گیری، سپاه با وعده های دروغین و ادعاهای کذب شروع به پرونده سازی در مورد او نمود، تا اینکه در سال ٩١ با پافشاری سپاه حکم اعدام وى موافقت و به تاییدرسيد تا اینکه توانست پرونده را برای دادگاه ارسال اما با نقض تحقیقات مواجه و دوباره برای بازپرس شعبه دوم دادسرای شهید مقدس اوین ارسال شد. مسعود جعفر آبادى بعد از ٢ سال و ٤ ماه انفرادی به هیچ چیز اعتراف نکرد و همه ادعاهای دروغین سپاه را رد كرد تا اینکه در سال گذشته به دستور حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه به زندان رجایی شهر منتقل شد.
گفته شده که فیلم هوش سیاه برای تخریب وی ساخته شده و همچنین آنچه ذکر شد تنها ٥ قرار از ١٣ قرار اتهامات اوست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر