۱۳۹۴/۰۴/۱۰

نمی شود که همیشه بقیه مشکل داشته باشند؟

شاید قانون حجاب مشکل دارد؟
قانونی که در هیچ زمانی و در هیچ مکانی قابل اجرا نیست، بی خیالش بشوید.
بگذریم از این که این علمای اسلامی حرف شان یکی نیست و هر کدامشان به یک زبان حرف می زنند، اصلن مشکل این است که خودشان هم دقیقن معلوم نیست چه می خواهند. آقای ممدوحی از روحانیون کشور درباره دولت آقای روحانی گفته که دولت در زمینه حجاب و عفاف موفق نبوده است. خوب لابد اشکال از دولت روحانی است که چون دولت اعتدال است پس منحرف بوده و دولت قبلی خوب بوده!
آقای احمد خاتمی هم گفته که احمدی نژاد برای حجاب کاری نکرد.
سئوال این است که آیا احمدی نژاد باعث شد حجاب بهتر بشود یا بدتر؟


اینجاست که آقای محمدتقی رهبر امام جمعه سابق اصفهان گفته که وضع حجاب در دوره احمدی نژاد از وضع حجاب در دوره اصلاحات بدتر بود. پس حداقل نتیجه می گیریم که وضع حجاب در ده سال گذشته در ایران بدتر شده است.
اکنون سئوال می کنیم که آیا وضع حجاب در دوره خاتمی بطور کلی مورد رضایت روحانیون بوده؟
پاسخ این که نه، خاتمی باعث شد زنان بی حجاب ارج و قرب پیدا کنند.
سئوال بعد این که در زمان هاشمی وضع حجاب چطور بوده؟
می گویند از وقتی هاشمی روی کار آمد، حجاب زنان خراب شد.
می پرسیم وضع حجاب در زمان خمینی خوب بود؟
جواب آن که در زمان خمینی هم زنان در صداسیما بدون چادر بودند و از سال ۱۳۶۴ که فضا کمی باز شد، وضع حجاب خیلی بد شد، به شکلی که زنان فقط مانتو و روسری و مقنعه داشتند یا فقط چادری بودند.
می پرسیم که آیا در زمان انقلاب وضع حجاب خوب بود؟
جواب می دهند اصلن زن بازرگان و زن بنی صدر و زن شریعتی هر سه تا بی حجاب بودند. نوه های خمینی هم بی حجاب هستند.
آیا می توانیم نتیجه بگیریم که بطور کلی حجاب قبل از انقلاب بهتر از امروز بوده و اصولن دلیل اصلی بدحجابی همین انقلاب اسلامی بوده است؟
پاسخ این است که نه، نمی توانیم چنین نتیجه ای بگیریم. چون رضاخان قلدر به زور زنان را بی حجاب کرد و محمدرضا پهلوی باعث شد زنان با بدترین لباس، که منظور همان لباس های طبیعی انسان است، در ملاء عام ظاهر شوند. پس نتیجه می گیریم که اصولا در صد سال گذشته همیشه وضع حجاب هم در گذشته بدتر بوده و هر چه هم به آینده رفتیم باز هم بدتر شده. پس لابد وضع حجاب در ایران همیشه بد بوده و هست و در کشورهایی مثل عربستان و افغانستان وضع حجاب خوب است. تازه برمی خوریم به دویست تا وبسایت حزب اللهی که عکس بدحجاب های عربستان سعودی و پاکستان را منتشر می کنند و ثابت می کنند بدحجابی در عربستان از سوئیس هم بیشتر است. و آخرش پاسخ منفی است و بطور کلی می توانیم به سخن مصباح اتکا کنیم که گفته که فاسق ایرانی بهتر از کافر خارجی است.
اولین نتیجه ای که می گیریم این است که بطور کلی روی کره زمین در هیچ جایی وضع حجاب خوب نیست.
نتیجه دوم این که بطور کلی در صد سال گذشته وضع حجاب همیشه بد بوده است.
نتیجه سوم این است که اصولن هیچ کدام از دولت ها، چه دولت ملی مذهبی بازرگان، دولت انقلابی میرحسین موسوی، چه دولت هاشمی، چه دولت اصلاح طلب خاتمی، چه دولت اصولگرا و تندروی احمدی نژاد و چه دولت اعتدال روحانی هیچ کدام از نظر حجاب هیچ کاری نکردند.

چطور می شود که یک قانونی در هیچ دولتی در ایران و یا در جهان قابل اجرا نباشد؟
شاید قانون حجاب مشکل دارد؟ قانونی که در هیچ زمانی و در هیچ مکانی قابل اجرا نیست، بی خیالش بشوید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر