۱۳۹۴/۰۲/۰۸

روزانه یازده مورد خودکشی در ایران!؟

در ایران روزانه یازده نفر خودکشی می کنند!
بنا بر آمارهای اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی، از فروردین تا آذر ماه سال 92 روزانه درست کم یازده نفر در ایران خودکشی کرده اند. تعداد 982 نفر از آنان زنان و 2143 نفر از مردان بوده اند.


اختلافات زناشویی، شکست های عشقی، بهانه های ناموسی، ناراحتی‌های روانی، ورشکستگی، فقر، افسردگی، بیکاری، اخراج از کار همگی دست در دست هم به آمار بالا انجامیده است. ضمن آن که پریدن و سقوط مرگ از برج میلاد، پریدن روی ریل مترو، حلق آویزکردن از  پل عابر پیاده، خودسوزی به عنوان نمونه های متداول خودکشی در این گزارش ذکر شده است. در میان این شیوه های مختلف خود کشی، پریدن زیر مترو پرتلفات ترین آمار را داشته است. روزنامه پزشکی قانونی نوشته که اغلب مسئولین می گویند جمعیت هم دیگر را هل داده اند و یک نفر پرت شده روی خط مترو! این در حالی است که مردم خود خوب می دانند کسی را هل نداده و یا پرت نکرده اند، بلکه همه موارد پریدن روی و جلوی خط قطار مترو و خودکشی بوده است

تا سال 91 بیشتر آمار سنی اقدام به خودکشی، از گروه های سنی 18 تا 24 ثبت شده بود که 28.2 درصد از کل موارد خودکشی این سال‌ بوده و پس از آن گروه های سنی 30 تا 39 سال با 22.2 درصد و زیر 18 ساله ها 7.9 درصد بوده است.

۱ نظر:

  1. اى پدر بيدارشون كن چنان كه منو بيدار كردى، لمس كن قلب همه ى هموطنانم را كه از اين تاريكى بيرون بياد و زورتر نور خودتو نمايان كن.
    به نام يگانه فرزندت طلبيدم.
    امين

    پاسخحذف