۱۳۹۴/۰۱/۲۸

بازداشت شهروندان خوزستان!؟

نیروهای امنیتی شماری از شهروندان را در شهرهای اهواز و حمیدیه استان خوزستان بازداشت کرده‌اند. دلیل بازداشت این افراد مشخص نیست.
خبرگزاری هرانا ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران شامگاه جمعه ۲۱ فروردین گزارش داد که حاتم عبیات، مسلم خسرجی، احمد مرمضی، سالم عطشانی، هادی مروانی، مالک شاخی، محمود سواری، باسم بترانی، مصطفی حیدری و ریاض فارس از جمله بازداشت‌شدگان هستند .


بر پایه این گزارش، نیروهای امنیتی همچنین با مراجعه به محل کار یک شاعر اهوازی به نام احمد سبهان حزباوی در قلعه کنعان، او را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. احمد حزباوی پس از آن بازداشت شده که در یک مراسم شعرخوانی در اهواز با سرودن شعری از حمله نظامی عربستان سعودی به حوثی‌ها در یمن حمایت کرده بود. جمهوری اسلامی مخالف حمله به یمن و از جمله حامیان حوثی‌ها است.
هنوز از دلایل، اتهامات و محل نگهداری بازداشت‌شدگان و این که این بازداشت‌ها به ناآرامی‌های اخیر در خوزستان ارتباطی دارد یا خیر، اطلاعی در دست نیست. اواخر اسفند سال گذشته خورشیدی و پس از بازی فولاد خوزستان و الهلال عربستان در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا در اهواز بین شهروندان اهوازی و نیروی انتظامی درگیری رخ داد که منجر به بازداشت ده‌ها نفر شد.

۲۲ فروردین ۱۳۹۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر