۱۳۹۴/۰۱/۲۰

اسلام بزرگترین دین جهان خواهد شد!؟

در چهل و پنج سال آینده اکثریت جمعیت مذهبی و تعداد کشورهایی که جمعیت مسیحی بالاتری دارند، تغییرخواهد کرد.
آخرین گزارش محققان آمریکائی نشان داده که مسلمانان آمریکائی تا سال 2050 یک دهم جمعیت اروپا را تشکیل خواهند داد و کمتر از نیمی از این جمعیت, در بریتانیا,  فرانسه و هلند پیرو مسیحیت خواهند بود. دلیل آن بالا بودن رقم زاد وولد در بین مسلمانان است.



تحقیقات جدید موسسه آمریکائی PEW نشان می دهد که تا سال 2070 تعداد مسلمانان در سرتاسر دنیا بیشتر از مسیحیان خواهد بود. با توجه به این مطالعه, درهمه دنیا تعداد مسلمانان دو برابر جمعیت همه جهان خواهد شد, که انتظار میرود در طول چهار دهه آینده این افزایش به 35% برسد. این تحقیق همچنین نشان می دهد که تا سال 2050, مسلمانان دهم جمعیت اروپا را تشکیل خواهند داد. با توجه به این مطالعه, در چهل و پنج سال آینده اکثریت مذهبی ها وتعداد کشورهائی که مسیحیان بیشترند تغییرخواهد کرد. تعداد کشورهای مسیحی ها از 159 به 151 تنزل خواهد یافت. این تحقیق نشان میدهد که تا سال 2050 در انگلستان, فرانسه, هلند, استرالیا, نیوزیلند,  بوسنی و مقدونیه جمعیت مسیحیان کمتر از نصف جمعیت این کشورها خواهد بود. دلیل این رویداد افزایش تعداد مسلمانان جوان و همچنین فراوانی زاد و ولد میان آنهاست.
در میان ادیان دارای پیروان زیاد در کشورهای در حال توسعه, میزان زاد و ولد ومرگ نوزادان به تدریج و به سرعت در حال رشد است. رشد جمعیت مسیحیان و مسلمان به ویژه در آفریقا روی خواهد داد. تعداد بی دینان و اگنوستیکها و کسانی که با هیچ مذهبی شناسائی نشده اند از 16% تا 13% تنزل خواهد یافت.
برگردان از راشل زرگریان، برگرفته از Wall News 
http://www.iranglobal.info/node/45537

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر