۱۳۹۴/۰۲/۰۲

تجارت از راه سگ‌کشی با اسید در شیراز!!؟

.کشتار حیوانات در ایران این بار با سگ‌کشی در شیراز وارد فاز جدیدی شده است. این بار حیوان زبان بسته را نه با اسلحه که با تزریق اسید کشتار می کنند. در یکی از شهرک‌های صنعتی شیراز، سگ‌ها را با تزریق اسید می‌کشند و بابت هر لاشه مبلغی دریافت می‌کنند. نهادهای دولتی محلی مسئولیت این اقدام را بر عهده نگرفته‌اند.

خبرگزاری فارس روز فیلمی را منتشر کرده و نوشته است یکی از فعالان دفاع از حقوق حیوانات این فیلم دو دقیقه‌ای را در اختیار این خبرگزاری قرار داده است. در این فیلم چند نفر نشان داده می‌شوند که در کنار خودروهای خود سگ‌ها را به نوبت با تزریق اسید می‌کشند. در کنار خودروها چندین لاشه سگ دیده می‌شود و سگی که به آن اسید تزریق می‌شود مدام ناله می‌کشد. این فعال مدافع حقوق حیوانات که نام او منتشر نشده، گفته که پیمانکاران در ازای تحویل لاشه هر قلاده سگ، ۱۵ هزار تومان دریافت می‌کنند و حتا از سوزاندن جسم نحیف یک توله سگ با اسید هم دریغ نمی‌کنند.
شهرک صنعتی شیراز در محدوده شهرداری منطقه پنج این شهر قرار دارد اما قاسم اکبری، شهردار این منطقه گفته که شهرک‌های صنعتی تحت نظارت سازمان پسماند اداره می‌شوند و مسئولیت کشتار سگ‌ها در این شهرک‌ها به عهده شهرداری نیست. روح‌الله خوشبخت، مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری شیراز این فیلم را ساختگی خوانده و گفته که شهرک‌های صنعتی به هیچ وجه تحت نظارت شهرداری یا سازمان پسماند نیستند و هر شهرک به‌طور مجزا توسط مدیر مربوط اداره می‌شود. با این حال جعفر امیدی، مسئول دفتر شهردار شیراز بر این نظر است که شهرک صنعتی شیراز تحت نظارت شهرداری شیراز بوده و این کشتار بی‌رحمانه توسط شهرداری شیراز در حال پیگیری است. کشتار حیوانات و به‌ ویژه سگ‌های ولگرد به‌ وسیله اسلحه از سال هشتاد و هشت ممنوع بوده و بر اساس دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد» می‌بایست زنده‌گیری، واکسیناسیون، عقیم‌سازی و واگذاری جایگزین روش‌های خشونت‌آمیز پیشین شود. همچنین در صورت زنده‌گیری سگ ولگرد بیمار و عدم امکان درمان و واگذاری، باید «مرگ با ترحم» انجام گیرد. بر اساس این دستورالعمل، رئیس کار گروه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در هر شهرستان، فرماندار آن شهرستان است و اجرای دستور‌العمل نیز بر عهده شهرداری شهرستان است.
کشتن سگ‌های ولگرد همواره با اعتراض و مخالفت حامیان حقوق حیوانات در ایران روبه‌رو شده است. آن‌ها معتقدند راه مبارزه با انتقال بیماری‌ها از طریق این سگ‌ها نه کشتن آن‌ها که جمع‌آوری و مراقبت و مداوای‌شان است.
با وجود این، کشتن سگ‌های ولگرد بارها در شهرهای مختلف ایران تکرار شده است.

۱ نظر:

  1. اى خداوندم به فرياد اين حيوان هاى زبان بسته برس!

    پاسخحذف