۱۳۹۴/۰۱/۲۲

خودداری مسئولان زندان یزد از مرخصی دادن به زندانی بهایی!؟

شمیم اتحادی، شهروند بهایی بیش از دو سال است که در زندان یزد به سر می‌برد و مسئولان زندان از دادن مرخصی به وی خودداری می‌کنند.


به گزارش خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، این زندانی بارها درخواست مرخصی کرده اما با این درخواست‌ها موافقت نشده است. وی در اسفندماه ۱۳۹۱ به اتهام تبلیغ علیه نظام، عضویت در تشکیلات بهایی، توهین به مأمور، نشر اکاذیب و نگهداشتن تجهیزات ماهواره‌ای به هفت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. اما دادگاه تجدید نظر حکم این شهروند بهایی را به سه سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، دوسال ممنوعیت خروج از کشور و ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی تغییر داد. به گفته نزدیکان اتحادی دلیل اصلی بازداشت او و صدور این حکم، ارسال یک فیلم چهار دقیقه ای از تخریب گورستان بهاییان یزد به یکی از شبکه‌های تلویزیونی خارج کشور بوده است.
اعظم مطهری، مادر شمیم اتحادی نیز به یک سال حبس محکوم شده و منتظر اجرای حکم حبس است. وی یکی از ۲۰ شهروند بهایی است که فروردین ۱۳۹۳ از سوی دادگاه انقلاب یزد به محکومیت‌های یک تا چهار سال حبس محکوم شده‌اند.
در چند سال گذشته، فشار و محدودیت بر شهروندان بهایی ایران افزایش یافته است. در سال‌های اخیر گورستان بهاییان در شهرهای مختلف توسط نهادهای نزدیک به حکومت ایران تخریب شده است. احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران می‌گوید در ایران ده‌ها بهایی در زندان هستند. همچنین به گفته دایان علایی، سخنگوی جامعه بین‌المللی بهاییان در حال حاضر ۱۰۰ بهایی به خاطر باورهای دینی‌شان در زندان‌های ایران‌ هستند و دیگر بهایی‌ها تحت تبعیض سیستمی زندگی می‌کنند.  http://www.radiozamaneh.com/213639

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر