۱۳۹۳/۰۸/۱۴

تهمینه میلانی: آبرو روزگار ما را سیاه کرده!؟

تهمینه میلانی، فیلمساز نام‌آشنای سینمای اجتماعی ایران، شامگاه جمعه ۹ آبان/ ۳۱ اکتبر در برنامه هفت شبکه سوم تلویزیون دولتی ایران شرکت کرد که درباره دلایل موفقیت تازه‌ترین فیلم‌اش آتش‌بس ۲ سخن بگوید. او اما بیش از آن که به خودش بپردازد، از این فرصت استفاده کرد و با صراحت، مشکلات سینمای اجتماعی ایران را مطرح کرد. سخنان تهمینه میلانی پربازتاب بود و رسانه‌های وابسته به سپاه، وزارت اطلاعات، جبهه پایداری و حلقه مصباحیون را به واکنش‌های بسیار تند واداشت. خبرگزاری فارس حتی از توهین وقیحانه سخن در میان آورد. تهمینه میلانی در پاسخ کسانی که سینمای اجتماعی ایران را به سیاه‌نمایی متهم می‌کنند گفت فیلم سیاه بی‌معنی است. من فیلمسازم و کار خودم را دارم می‌کنم. فیلمسازی هست که می‌خواهد فیلم اجتماعی سیاه بسازد. بگذارید بسازد. چرا فکر می‌کنید فستیوال‌ها از ما استفاده یا سوءاستفاده می‌کنند. من اصلن با این حرف کاملن مخالفم. مگر بیکارند که به ما توجه کنند. برای چی این قدر دشمن می‌پرورانیم؟


او در فراز دیگری از سخنانش درباره تهاجم فرهنگی غرب گفت فیلم سیاه وجود ندارد، مگر خارجی‌ها بیکارند الکی به ما جایزه بدهند. نباید این قدر دشمن دشمن کنیم. تجاوز فرهنگ غرب افسانه است.
آتش بس ۲ ساخته تهمینه میلانی رتبه اول فروش در سینما آزادی را به‌دست آورده و قرار است اکران آن تمدید شود. در این فیلم با رویکردهای روانشناختی، رابطه زن و مرد در خانواده ایرانی بررسی می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر