۱۳۹۳/۰۷/۲۰

سرانجام شوم زمین گیر شدن و ناکامی دولت روحانی

یک) شعارها و سیاست تبلیغاتی دوران 8 ساله احمدی نژاد عملن زمینه یارگیری طالبان و القاعده و داعش در کشورهائی که اکثریت آنها سنی مذهب هستند را فراهم آورد. بویژه شعارهای اتمی که اغلب فراتر از واقعیات بود. نه خامنه ای برخلاف هندوانه ای که فرماندهان سپاه زیر بغل وی می گذارند، می تواند رهبر مسلمانان جهان که اکثریت نزدیک به مطلق آنها اهل سنت هستند باشد و یا بشود و نه مردم مسلمان جهان و بویژه منطقه پشت شعارهای اتمی احمدی نژاد جمع شدند. دراین میان ترکیه، اسرائیل و امریکا بهترین بهره را از این سیاست های تبلیغاتی بردند. بویژه که آن سیاست 8 ساله فضای سیاسی کشور را تا فراسوی یک کودتای ننگین انتخاباتی، بیش از پیش برای ته مانده آزادی های کنترل شده حکومتی نیز بست و زندان ها را از سیاسیون مذهبی، مدافعان حقوق بشر، فعالان صنفی و... پر کرد و تحریم های اقتصادی متعاقب آن دامنه فقر و بیکاری و بحران را گسترش داد.
دو) خروجی دوم گزارش وزیر اطلاعات در مجلس و مصاحبه علی یونسی با خبرگزاری فارس، نگاهی عمیق تر به فعالیت های مخرب و زمینه ساز عمیق تر شدن تفرقه ملی، برابر هم قرار دادن مذاهب و اقوام از سوی راست ترین جناح مذهبی حکومت است. جناحی که خود مذهبی ها آنها را با داعش مقایسه کرده و "تکفیری" های داخلی می نامند. آنها که در دولت احمدی نژاد از هیچ غارت و چپاولی غفلت نکردند، سخنگویان و مجریان طرح های خود را در همه نهادها، از جمله مجلس دارند و گام به گام مملکت را به سوی آن فاجعه ای می برند که مشاور ارشد رئیس جمهور و وزیر اطلاعات با نگرانی به آن اشاره کرده اند: تشدید نارضائی مردم زیر فشارهای فرهنگی و اجتماعی، همزمان با فشارهای ناشی از بحران اقتصادی در کشور از یکسو، و از سوی دیگر دمیدن در کوره تفرقه مذهبی و قومی تا مرز برابر هم قرار دادن آنها. یعنی همان مسیری که در دولت نوری المالکی درعراق طی شد و داعش توانست از آن بهره گرفته و برای تبدیل شدن به ارتشی مجهز به توپ و تانک از این آب گل آلوده یار گیری کرد. خود را نباید فریب داد: بخش قابل توجهی از ارتش داعش، مردم اهل سنت عراق اند که پشت به دولت مرکزی به دامن داعش سقوط کردند. آنها که در مجلس نشسته اند و به جای پرداختن به مهم ترین مشکلات معیشتی و اجتماعی مردم و درس آموزی از آنچه در عراق روی داد، طرح وزارت چادر سیاه را با نام "سازمان امر به معروف و نهی از منکر" به تصویب رسانده اند، اگر مامور نباشند، کور ذهن و نادان اند و فرمان های صادره از پشت صحنه را در مجلس پیاده می کنند. همین محافل پشت صحنه اند که از زبان خبرنگاران خبرگزاری فارس در مصاحبه با علی یونسی، از ضرورت مقابله با گروه ها و کتب ضاله سخن می گویند و سئوال می کنند. یعنی پس از سه دهه که از انقلاب 57 با شعار آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی یا عدالت اجتماعی به دوران اولین حکومت رضا شاه بازگشته و از ضرورت برخورد با کتب و احزاب ضاله سخن می گویند. آنها که در مجلس نیز با پرخاش از وزیر اطلاعات در باره ملاقات وی با رهبراین جبهه مشارکت سئوال کردند نیز از همان طایفه ای هستند که خبرنگاران خبرگزاری فارس وابسته به آن طایفه اند. ادامه تحرکات و تبلیغات و اقدامات این مجموعه می خواهد به دو نتیجه برسد:
الف) غرق شدن ایران در یک جنگ داخلی و خارجی و تکه تکه شدن ایران
ب) زمینه سازی برای هرچه نزدیک تر زمان یک کودتای نظامی
آینده نشان خواهد داد که در صورت زمینگیر شدن دولت روحانی و همراهی کردن امریکا با این طایفه برای شکست دولت روحانی، ایران گرفتار دو رویداد بالا خواهد شد. دو رویدادی که درعین جدائی از هم، با یکدیگر پیوند نیز دارند.
http://www.rahetudeh.com/rahetude/2014/3octobr/476/sarmaghale.html

۱ نظر:

  1. به راستی هم دولتی که روحانی تشکیل داده آخرین امید همه است. همه یعنی از خود رهبر گرفته تا ملت محجوبی که اون جور آرام و بدون سر و صدا توی خیابونها فقط شعار دادند و گلوله و باتوم خوردند و فرزندانشون شکنجه شدند و مورد تجاوز قرار گرفتند و به قتل رسیدند تا همه دیگرانی که حتا مثل خود ما رإی هم ندادند ولی ته امیدی و ذره ای باور برای اصلاح امور ملت و مملکت براشون باقی مونده بود.

    پاسخحذف