۱۳۹۳/۱۰/۱۹

تعطیل نانوایی به جرم فروش ارزان نان!؟

به دنبال افزایش بهای نان به میزان 30 درصد از سوی دولت ، بهای نان در نقاط گوناگون کشور عملن تا 60 درصد افزایش یافت. عجیب آن که با نانوایی هایی که نان را بیش از بهای دولتی فروختند برخوردی نشده ولی نانوایی که نان را ارزانتر از بهای دولتی می فروشد، به سرعت تعطیل می شود. یک نانوایی بربری پز در منطقه ی خیرآباد شهرستان ورامین، که نان بربری را 100 تومان ارزان تر از نرخ دولتی می فروخت به دست گماشتگان کارگروه آرد و نان ورامین تعطیل و پلمپ شد! نانوایی تعطیل شده همچنین در روز های پنجشنبه نان رایگان عرضه می کرد.
از دهم آذر امسال قیمت های تازه ی هر عدد نان سنگک ۸۰۰ تومان، بربری ۷۰۰ تومان، لواش ۲۲۰ تومان و تافتون ۴۰۰ تومان اعلام شد. همچنین قیمت انواع نان فانتزی نیز به طور متوسط ۳۰ درصد نسبت به دوره قبل از اصلاح قیمت افزایش یافت.
حسن میرزایی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین و عضو کارگروه آرد و نان این شهرستان در باره ی پلمب این  نانوایی گفته که عدم رعایت قانون باعث ایجاد بی نظمی در جامعه می شود و اگر قرار باشد هر کس به واسطه ی برداشت خود نسبت به برخورد با قانون اقدام کند نمی توان بازار مصرف را کنترل  کرد.
http://www.iranglobal.info/node/41581

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر