۱۳۹۳/۱۰/۳۰

احضار تهمینه میلانی به دادسرا، تبلیغ علیه نظام!؟

تهمینه میلانی، فیلمساز ایرانی گفته که دادسرای فرهنگ و رسانه او را به اتهام تبلیغ علیه نظام احضار کرده است. او می‌گوید این اتهام در رابطه با فیلمنامه "شهرزاد زن هزار و یک شب" است.


میلانی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد افزوده که این احضاریه او را شوکه کرده و انتظار داشته به خاطر فیلمنامه "شهرزاد زن هزار و یک شب" تشویق شود، اما به دادگاه احضار شده است. این فیلمنامه روایت حماسی بانویی را نقل می‌کند که چگونه با درایت، خرد و هنر به مقابله با خشونت و خونریزی می‌پردازد. وی گفت در این احضاریه اعلام شده من با این کتاب که توسط انتشارات کتابسرا منتشر شده به تبلیغ علیه نظام پرداخته‌ام. این کتاب تمام مراحل قانونی را برای انتشار طی کرده و در تابستان سال ۹۳ منتشر شده است. فیلمنامه شهرزاد با الهام از داستان هزار و یک شب و تلخون صمد بهرنگی نوشته شده و پس از سال‌ها، امسال توانسته مجوز نشر بگیرد و چاپ شود.
میلانی افزوده که ماجرای احضاریه را با حجت‌الله ایوبی، معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان گذاشته و او ضمن قول پیگیری گفته مشکلاتی که برای فیلمنامه شهرزاد پیش آمده سوء‌تفاهمی بیش نیست و به‌زودی حل خواهد شد.
جزییات بازداشت میلانی در سال ۱۳۸۱
تهمینه میلانی ١٢ سال پیش یعنی در سال ۱۳٨١ که روزنامه‌های اصلاح‌طلب یکی پس از دیگری توقیف می‌شدند به دلیل ساخت فیلم نیمه ‌پنهان در حالی که این فیلم بر پرده سینماها بود، بازداشت شد.
میلانی در پاسخ به این سئوال که پیش از این نیز او را با اتهاماتی مشابه به دلیل ساخت فیلم نیمه ‌پنهان راهی زندان کردند، گفت‌ متأسفانه در آن سال من برای فیلمی به زندان افتادم و پنچ سال گرفتار دادگاه‌ها شدم که هم پروانه ساخت داشت و هم پروانه نمایش. آن‌ها مرا به اقدام علیه امنیت ملی، محاربه با خدا، همکاری با گروه‌های معاند و تشویش اذهان عمومی از طریق آثارهنری، متهم کردند و بعد از دستگیری، چهار روز را در انفرادی و چهار روز را در بند عمومی زندان اوین به‌سر بردم.
۲۳ دی ۱۳۹۳  http://www.radiozamaneh.com/199122

۱ نظر:

  1. بابا این امنیت ملی هر روز شاخ و برگش زیادتر میشه!!!!

    پاسخحذف