۱۳۹۴/۰۹/۱۶

نخستین فیلم فارسی به زبان اسرائیلی!!؟

باباجون؛ نخستین فیلم فارسی به زبان اسرائیلی
فیلم سینمایی "باباجون" ساخته یوال دلشاد فیلمساز ایرانی یهودی ساکن اسرائیل، با بازی نوید نگهبان نخستین فیلم فارسی زبان ساخته اسرائیل است.


این فیلم نخستین بازتاب سینمایی جامعه ایرانیان یهودی ساکن اسرائیل بوده و نماینده امسال سینمای اسرائیل در مراسم اسکار است. باباجون روایتگر زندگی یک خانواده ایرانی یهودی ساکن اسرائیل است که از خلال تنش میان پدر با فرزندان، کشاکش سنت و مدرنیته را به تصویر کشیده است.
نوید نگهبان بازیگر ایرانی که در چندین فیلم و سریال هالیوود، از جمله سنگسار ثریا و خانه پدری و سریال‌هایی همچون ۲۴ به اجرای نقش پرداخته، در این فیلم نقش اسحاق، شخصیت اول فیلم را بازی می‌کند.
اسحاق مردی است که پس از مهاجرت به اسرائیل، به پرورش بوقلمون پرداخته و تلاش می‌کند روش کار را به پسر ۱۳ ساله اش آموزش دهد، تا این حرفه خانوادگی در این سرزمین نیز ادامه یابد.
اما پسر او علاقه و اشتیاقی به این کار از خود نشان نمی دهد و از اینجا جدال پدری که خواهان حفظ سنت است با پسری که خواهان آزادی انتخاب است، آغاز می‌شود.
فریبرز داویان، ساکن لس آنجلس، یکی دیگر از بازیگران ایرانی این فیلم است که در نقش برادر اسحاق که از آمریکا به اسرائیل رفته، ایفای نقش کرده است.
او یکی از بازیگران فعالی است که در سریال های موفقی چون مادام سکرتری و بونز حضور داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر