۱۳۹۴/۰۶/۲۰

نهادی تازه، زیر نظر خامنه ای

شورای عالی فضای مجازی برای کنترل اینترنت
دایره گسترده اختیارات رهبر و نهادهای زیر مجموعه و غیر قابل کنترلش در جمهوری اسلامی، از احکامی که صادر می کند، مشخص می شود. خامنه ای روز شنبه با صدور حکمی اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی را برای یک دوره چهار ساله منصوب کرد. کار این شورا سانسور و کنترل و پارازیت است و با صدور این حکم مشخص شد که تمام محدودیت ها و فشارهائی که روی ملت با پارازیت و فیلترینگ و سانسور می آید، سرنخش درکجاست!
وظیفه اصلی این تشکیلات سیاستگذاری، مدیریت کلان و برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های لازم (توجه کنید که بدون ذکر مصداق و نمونه کلی گوی می کند!) و به‌ هنگام و نظارت و رصد کارآمد (بخوانید سانسور و کنترل) و روزآمد در فضای مجازی است که در 10 محور آن را ابلاغ می کنم.
1- انحلال شوراهای عالی مصوب در گذشته که موازی این شورا هستند
2- رصد وضعیت جاری فضای مجازی و پیش‌بینی و آینده‌نگری تحولات دراین فضا
3- ارتقای جمهوری اسلامی به قدرت سایبری در طراز قدرت‌های تأثیرگذار
4- سرمایه‌گذاری جدی در امر ایجاد و توسعه انواع فناوری‌ها و صنایع کاملن پیشرفته و رقابتی
5- تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات
6- حفظ امنیت همه‌جانبه فضای مجازی کشور و نیز حفظ حریم خصوصی آحاد جامعه و مقابله مؤثر با نفوذ و دست‌اندازی بیگانگان دراین عرصه.
7- ترویج ‌ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی ایرانی و ممانعت از رخنه‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی
8- احراز جایگاه و سهم مناسب برای اقتصاد دانش‌بنیان در فضای مجازی و رونق محتوا، خدمات و تجارت در این عرصه.
9- توسعه محتوا و خدمات کارآمد و بکارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی در این زمینه.
10- تدوین و تصویب نظام‌های امنیتی، حقوقی، قضایی و انتظامی مورد نیاز در فضای مجازی.
اعضای حقوقی شورا
رئیس‌جمهور (رئیس شورای عالی)، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان صداوسیما، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز، دادستان کل کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم، وزیر اطلاعات، وزیر آموزش و پرورش، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور، معاون علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس
 اعضای حقیقی
دکتر سید سعید رضا عاملی، دکتر حمید شهریاری، دکتر رضاتقی‌پور، دکتر مهدی اخوان بهابادی، مهندس مسعود ابوطالبی، دکتر کامیار ثقفی، دکتر رسول جلیلی و مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر