۱۳۹۳/۰۶/۰۹

گورستان خاوران

پس از سالها!!
سالگرد قتل عام شصت و هفت بدون مزاحمت در خاوران تهران برگزار گردید!؟
برای نخستین بار، پس از سالها، سالگرد قربانیان قتل عام سیاسی سال شصت و هفت روز جمعه گذشته هفتم شهریور نود و سه در گلزار خاوران کیلومتر سیزده جاده قدیم خراسان دور از هرگونه تنش، مزاحمت های امنیتی، حضور لباس شخصی ها و در آرامش برگزار شد.


مراسم از ساعت هفت و نیم تا یازده صبح ادامه داشت. شمار زیادی خانواده های در خاک خفتگان خاوران درمحل حاضرشدند و خاک عزیزان خود را گلباران کردند.
در سالهای گذشته علاوه بر همه مزاحمت ها و ممنوعیت های امنیتی، گل هائی را که خانواده ها همراه داشتند می گرفتند و اغلب آنها را لگد کوب می کردند اما امسال چنین مزاحمتی ایجاد نشد. در مراسم امسال، برخلاف سالهای گذشته شمار زیادی از پدران و برداران قربانیان همراه مادران، همسران و خواهران قربانیان شرکت کرده بودند.
سرود خاوران بصورت جمعی و با صدای آرام خوانده شد و سپس جمعیت خاوران را ترک کرد. سرود خاوران هرسال خوانده خواهد شد، تا این میعادگاه در حافظه ی جمعی بماند و تاريخ شود. مهم نیست چند سال تا برقراری عدالت برای کشته شدگانمان طول خواهد کشيد، خورشید حقیقت در خاوران بايد طلوع کند تا اعدام ناپدید شدن را در ايران به هرگز سپرد. تا سوگ پايان يابد.

متن سرود:
می‌گذرد در شب آئینهٔ رود خفته هزاران گل در سینهٔ رود گُلبُـن لبخنــد فــردائــی مــوج سـر زده از اشک سیمینهٔ رود فَرازِ رود نغمه خوان شکفته باغ کهکشان مـی ســوزد شــب در ایــن میــان رود و سرودش اوج و فرودش مـی رود تا دریـای دور بـــــاغ آئینـــــه دارد در سینــه مـی رود تا ژرفای دور
موجی در موجی می‌بندد بر افسون شب می‌خندد با آبی‌ها می‌پیوندد.
فـردا رود افشـان ابـریشـم در دریـا مـی خوابــد خورشید از باغ خاور می‌روید بر دریا می‌تابد.
موجی در موجی می‌بندد بر افسون شب می‌خندد با آبی‌ها می‌پیوندد.
فـردا رود طغیـان شــورافکـن در دریـا مـی خـوابــد خورشید از شرق سوزان می‌روید بر دریا می‌تابد.
موجی در موجی می‌بندد بر افسون شب می‌خندد با آبی‌ها می‌پیوندد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر