۱۳۹۴/۰۸/۱۳

اتاق بازجویی در مؤسسه آخوند جنایتکار مصباح

توبه غرویان از زبان خودش
محسن غرویان، که قبلن از شاگردان و مریدان مصباح بود، ولی از او برگشته است، در مصاحبه‌ای به وجود سیستم بازجویی و تفتیش عقیده در مؤسسه امام خمینی به سرپرستی مصباح اشاره کرده است. این روحانی متخصص فلسفه اسلامی و از اطرافیان حسن خمینی، نوه خمینی، در مصاحبه با سایت انتخاب به افشاگری در مورد مؤسسه امام خمینی به سرپرستی مصباح پرداخته است. این افشاگری واکنش غرویان به حملاتی است که سایت‌های وابسته به مصباح به او می‌کنند. طرفداران مصباح برای بی‌اعتبار کردن غرویان و در واقع حسن خمینی به انحرافات عقیدتی غرویان اشاره می‌کنند و ادعای خود را به مصاحبه‌ی او با نشریه پرتو سخن وابسته به مصباح مستند می‌کنند.

توبه غرویان از زبان نشریه پرتو
سایت صابر از رسانه های هوادار و طرفدار مصباح به تازگی چنین نوشته است. غرویان می‌گوید که ساختمان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در قم دارای یک اتاق ویژه بازجویی است. محسن غرویان بعد از مصاحبه با روزنامه اپوزیسیون فتنه، شرق، در سال ۸۳ به سمت سایش فکری رفت. وی در مصاحبه با روزنامه شرق برخی از احکام صریح قرآن و اسلام را زیر سوال برد و حتا قائل به برابری ارث زن و مرد شده بود. بعد از آن مصاحبه ضد احکام صریح قرآن از سوی آقای غرویان با روزنامه شرق بود که برخی از مراجع و علمای بزرگ حوزه علمیه واکنش نشان دادند و با موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی تماس گرفتند و از مصباح خواستند که چنین فردی را از موسسه اخراج نماید اما آقای غرویان در جلسه‌ای که در کانون طلوع موسسه برگزار شد که فیلم آن هم در آرشیو اسناد موسسه موجود می‌باشد، توبه نمود.
این سایت در ادامه بخش‌هایی از توبه غرویان را که در تاریخ ۲۵ آذر ۱۳۸۳ در نشریه پرتو سخن منتشر شده، نقل کرده است.
. . . ناگهان در خلوتی به خود آمدم که ای وای بر من! من چه کرده‌ام که دشمن برای من کف می زند و دل علما و بزرگان دین را رنجانده‌ام. چند بار روی سخنانم تامل و آن را با سخنان معاندان و شیاطین مقایسه کردم، دیدم دقیقن یکی است و این سخنان را شیطان در دهان من گذاشته است. وقتی به خود آمدم، دیدم خجالت می‌کشم به چشم‌های استاد مصباح نگاه کنم. با خود گفتم ای وای بر من! وقتی خجالت می کشم به چشمان استادم نگاه کنم، چگونه می‌توانم بر چشمان ولی نعمت خود، امام زمان، نگاه کنم. گفتم انسان جایزالخطاست و نباید غرور، ما را بگیرد و گمان کنیم که خطا نمی‌کنیم، تصمیم گرفتم پشیمانی خود را اعلام کرده تا دل آقا امام زمان و علمای بزرگ و مومنان را شاد و دشمنان را خشمگین کنم.

توبه غرویان از زبان خودش
مصاحبه ای که در آن سال از بنده گرفته شد، تحت فشار , تهدید های مهندسی شده ای بود و بدیهی است که در آن مصاحبه حقایق عنوان نگردیده است، لذا اگر بخواهم واقعیت پشت پرده آن توبه نامه را بیان کنم حرف ها و افشاگری های زیادی برای گفتن دارم و هویت خیلی از آن افراد و دست اندرکارانی که در آن زیر زمین تفتیش عقاید در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در قم حرف های بسیار خلاف قانون و شرع  می زدند را افشا می کنم. ین افراد باید محاکمه شوند، لذا بنده به خاطر ملاحظاتی که در آن زمان داشتم و الان هم تا حدی دارم، همه زوایای آن مصاحبه اجباری و زیر فشار تهدید را بیان نکرده و نمی‌کنم. در زیر زمین موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، اتاقی بود که روی آن نوشته شده بود ورود مطلقن ممنوع. این اتاق کاملن به اتاق هایی که ساواک در آن اقدام با بازجویی می کرد شباهت داشت . در این اتاق به هر فردی از اساتید و طلاب که مانند آنان فکر نمی کرد، فحاشی می شد و الفاظ رکیک به آن ها نسبت داده می شد. تمامی این مسائل در زمان دولت آقای احمدی نژاد صورت می گرفت. این آقایان می گفتند به قصد لطمه زدن به آبروی بنده، با همسر بنده تماس می گیرند و به دروغ عنوان می کنند که بنده با خانم اجنبیه ای ارتباط داشته ام و یا تهدید به آتش زدن ماشین و یا بی احترامی به لباس و عمامه من  و بی آبرو کردن بنده در مقابل مدرسه فیضه می کردند. همه این تهدیدات بدین منظور انجام می شد که من دست از مواضع سیاسی و فکری خود بردارم.

نزاع بر سر مجلس خبرگان
ظاهرن بالا گرفتن تنش میان غرویان و مصباحیون، نمودی از نزاع‌هایی است که بر سر مجلس خبرگان و ترکیب آتی آن درگرفته است. محسن غرویان که رابطه نزدیکی با حسن خمینی دارد و پس از جدایی از مصباح به او پیوسته است، اخیرن از احتمال شرکت نواده خمینی در انتخاب خبرگان سخن گفته و این موضوعی است که بر مصباحیون خوش نمی‌آید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر